K moři už se dávno nejezdí jen v létě, anebo až uprostřed zimy, ale celoročně. Dokazuje to i letošní podzim, kdy se Češi rozhodli ještě využít teplého počasí v nedalekých destinacích a vyráží si prodloužit léto. Nejčastěji do Egypta, velký zájem je ale i o jižní Evropu.

Asos, Řecko / foto Unsplash

Do Egypta se během podzimu chystá každý třetí Čech, který vyráží na dovolenou. „Oblíbená destinace s několika letovisky, překrásným mořem, perfektním pro potápění, a bohatou historií, v žebříčku podzimních dovolených se svými 30 procenty zvítězila na celé čáře. Následuje ji Turecko, kam míří 14 procent našich klientů,“ říká mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková.

V těsném závěsu za Tureckem je potom Řecko, kam letos na podzim vyráží 12 procent českých cestovatelů. Následuje další země na severu Afriky, a sice Tunisko, které se svými 7 procenty láká na velmi příjemné ceny, letní počasí až do listopadu a průzračné moře s písčitými plážemi. První pětici uzavírá Španělsko s pěti procenty.

Asos, Řecko / foto Unsplash

Celý týden i prodloužený víkend

„Zvyšuje se počet klientů, kteří chtějí jet k moři jen na pár dnů, například na prodloužený víkend. Pořád ale jasně vede zájezd na osm dní. Češi v drtivé většině vybírají hotely s all inclusive službami, v Turecku si pak ještě 34 procent klientů připlatilo za ultra all inclusive. Právě tato země je totiž tímto typem servisu a jeho kvalitou pověstná,“ popisuje Jirušková.

Z údajů agentury Invia také vyplývá, že nejčastěji na podzimní dovolenou vyrážejí páry, a to v 57 procentech. „Následují rodiny s dětmi, které mají v tomto období podzimní prázdniny. Do karet Čechům hraje také několik státních svátků,“ dodává mluvčí. Rodiny přitom tvoří zhruba 30 procent podzimních zájezdů.

Na dovolené nešetříme

Zajímavé je, že Egypt zvítězil i navzdory tomu, že za dovolenou tady Češi utratí o něco více než v ostatních zemích z vítězné pětice. Za osmidenní zájezd v Egyptě průměrně zaplatí 16 640 korun. Za týden v Turecku jsou ochotni v průměru zaplatit 16 320 korun, Řecko vyjde na 16 100 korun.

Zbývající destinace jsou ale výrazně levnější, respektive Češi jsou ochotni tu zaplatit méně peněz. Za zájezd do Tuniska obvykle zaplatí 13 000 korun. Průměrná cena zájezdu do Španělska je 13 450 korun, což je však dané tím, že ve Španělsku volí all inclusive jen 56 procent lidí, v ostatních případech berou plnou či polopenzi, pobyt jen se snídaní nebo třeba úplně bez stravování.

Kam vyrazit v zimě?

Dovolenou v teple na podzim už nestihnete, ale rádi byste to napravili v zimě? Prodej zájezdů na toto období je samozřejmě už v plném proudu, a zatím vedou Spojené arabské emiráty, kam se vyrazí ohřát 20 procent Čechů. V oblíbenosti exotických zemí následuje Dominikánská republika (14 procent), Zanzibar (11 procent), Maledivy (10 procent) a Omán (devět procent).

Nejčastěji se vyráží na devět dní a průměrná cena zájezdu do exotické destinace je 41 920 korun.

Sidi Bou Said, Tunisko / foto Unsplash

Dovolená jako dárek

Chtěli byste dovolenou darovat, ale nejste si jistí vhodnou lokalitou, ani termínem? Věnujte vánoční poukaz, který si pro své zákazníky připravila cestovní agentura Invia. Lze jej pořídit jednoduše online, jde tedy o dárek vyřešený za pár minut a z pohodlí domova. Hodnota poukazu je libovolná, musí být jen vyšší než 500 korun. Obdarovaný si pak může vybírat z kompletní nabídky zájezdů českých i zahraničních cestovních kanceláří, s nimiž Invia spolupracuje.

O společnosti Invia.cz, a. s.

Společnost Invia.cz, a. s., je největší cestovní agentura v České republice a zároveň autorizovaný prodejce zájezdů ve 250 pojištěných cestovních kanceláří. Dostupná je nejen na internetu, ale i ve více než 70 kamenných pobočkách po celé ČR. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku zájezdů v přehledné formě a šetří jejich čas při plánování dovolené. Služby cestovní agentury využilo už více než 3 miliony spokojených cestovatelů.

Invia.cz je součástí Invia Group, která působí také na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Polsku. Skupina spolupracuje s největšími cestovními kancelářemi v Evropě a ročně odbaví 3 miliony klientů. Kvalitní servis svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a několika moderních call center ve středoevropském regionu.