V příštím roce tomu budou tři dekády, kdy ASIANA / Letuška.cz nabízí podporu cestujícím, kteří o ni požádají. Kromě běžných dotazů na velikost cestovního kufru, kolik může vážit a zda jim opravdu neprojde vzít si na palubu letadla malou lahvinku něčeho dobrého, se ale objevují i vyložené lahůdky.

Je možné zakázat prodej letenek pro děti do věku dvou let?

Jedna cestovatelka vznesla seriózní dotaz. Během jejího nedávného letu ji velmi rušilo intenzivně plačící dítě. Oslovila nás s prosbou, kam všude musí napsat, aby byl schválen zákaz cestování dětí do dvou let, protože jedno „uplakané“ dítě znepříjemní cestu celému letadlu. Barvitě popsala, co si myslí o dítěti, jeho rodičích a jejich vzájemné dynamice. A pro peprná slova nechodila daleko. Zprostředkovali jsme odkaz na IATA dopravce (460 členů) a seznam CK v ČR. Následně jsme ji ale nabídli možnost využít soukromé lety, které by pro ni mohly být za určitých okolností řešením. Po několikátém vzájemném e-mailu a nulové reakci ze strany jiných oslovených obchodníků jsme však téma uzavřeli s tím, že protihluková sluchátka, která používají pracovníci na stavbě, budou levnější variantou.

Použila jste okamžitou platbu?

Okamžitá platba je pro většinu obchodníků nejlepší forma úhrady za služby. Je bezpečná, rychlá a umožňuje ve velmi krátkém čase od vytvoření rezervace vystavit letenky. Pro některé cestující je to ale nový exotický pojem.

„Zadala jste prosím okamžitou platbu?“

„Samozřejmě. Hned jak jsem otevřela internetové bankovnictví, jsem okamžitě zaplatila.“

„Ano, to je skvělé. A zadala jste příkaz bance, nechť platbu okamžitě provede?“

„Ne, zadala jsem klasický bankovní převod. Ale udělala jsem to okamžitě. To nestačí?“

„Bohužel, ne. Takto platba k nám může jít až 72 hodin.“

Každý den se setkáváme s překvapením ze strany klientů, že „okamžitá platba“ je zadaný příkaz bance, aby prostředky převedla obratem, nikoliv v jejím vnitřně nastaveném časovém limitu.

Nechci taxíka, pojedu sto devatenáctkou

Někteří cestovatelé, když si podrobně prohlížejí strukturu ceny letenky, se následně ozvou s požadavkem, že si nepřejí platit za „taxy“, protože na letiště pojedou městskou hromadnou dopravou. Prý onu položku můžeme klidně z letenky odstranit, že to bude výhodnější pro všechny. K jejich velkému překvapení zjišťují, že existuje rozdíl mezi „taxy“ a „taxi“. A následně s cenou souhlasí, protože bez těch letištních se na svoji vysněnou dovolenou nedostanou.

Rád postojím, těch pár hodin to vydržím

„Overbooking“ je situace, kdy dopravce vědomě umožní prodej více míst v letadle, než je jeho kapacita. Mají totiž letité zkušenosti, že se občas opravdu někdo nedostaví. Pro mnoho cestujících nastává ale moment překvapení. Přestože se důkladně připravili, předem si zajistili on-line odbavení, vytiskli palubní vstupenky, tak se jim přesto u přepážky může stát, že nenastoupí na palubu letadla z nedostatku volné kapacity. Načež někteří pohotově odpoví, že klidně postojí, ale že opravdu chtějí letět. V ten moment volají, píší, textují svému letenkáři, jak se do letadla přece jen dostat. Po nezbytném počátečním uklidnění klienta nastává moment vysvětlování, že letecká přeprava toto neumožňuje a opravdu budou muset počkat na další spoj.

Mít vše pod kontrolou

Výběr vhodného termínu pro cestování ovlivňuje mnoho faktorů – nabízená kapacita destinací, celková cena, požadované doplňkové služby apod. Někteří cestovatelé nenechávají nic náhodě a na pobočku dorazí s lunárním kalendářem, numerologickými tabulkami či aplikací na zobrazení aktuálního horoskopu. S jejich pomocí hledají vhodné destinace, termíny odletu, tranzitu a příletu. Nezajímá je primárně cena, ale postavení planet, numerologické číslo letu a dopravce, fáze měsíce a kombinace všech momentů strávených v letadle s jejich solárním horoskopem nebo životním číslem. I pro ně vždy najdeme ten nejvhodnější termín.

Okamžitě mi zavolejte, je to důležité

Je jedenáct hodin večer a na naši e-mailovou adresu podpory dorazí e-mail s žádostí o okamžitý kontakt, že je to velmi důležité. Během pár minut již zvoní telefon.

„Dobrý večer, Letuška, ASIANA, jak vám mohu pomoci?“

„Proč mi voláte?“

„Psal jste, že je to důležité.“

„Ano, to je. Nečekal jsem, že se hned někdo ozve. Jak prosím zjistím platnost pasu?“

Následuje třívteřinové ticho.

„Máte jej u sebe?“

„Ano, držím jej v ruce“.

„Dobře. Otevřete jej na straně s fotografií a v sekci PLATNOST DO je uvedeno datum.“

„Aha. Děkuji. To je vše, co jsem potřeboval vědět. Dobrou noc.“

„Dobrou noc.“

Celý tým ASIANA / Letuška.cz je stále k dispozici zodpovědět všetečné otázky všech našich klientů.

ASIANA group / Letuška.cz

ASIANA GROUP – komplexní cestovní servis

Portfolio produktových značek:

Portál Letuška.cz jako vlajková loď prodeje letenek v ČR, akreditace IATA (číslo akreditace 15209902). Nabídka a tvorba zájezdů na míru.

MojeLetuška.cz poskytuje zázemí nákupu cestovních služeb pro firemní klientelu.

Profesionální vízový servis a poradenství přináší viza.cz.

Tři dekády zkušeností nabízí study.cz při zajišťování jazykových a studijních pobytů v zahraničí.

DMC agentura europea.travel s orientací na region střední a východní Evropy.

Aplikace superletuska.sk vytvořená speciálně pro potřeby slovenského trhu.

Teambuildingy, eventy, korporátní akce a kongresy od asianamice.com pro B2B i B2C klienty z Česka i zahraničí.

HRshop.cz je nástroj usnadňující nákup školení, eventů, jazykových kurzů a benefitů pro zaměstnance.

Nově působíme i v Srbsku na portálu Stjuardesa.rs.

ASIANA GROUP je významným poskytovatelem cestovních služeb korporátnímu sektoru. Zajišťuje komplexní cestovní servis, konference, eventy a incentivní akce.