Obyčejná ulice: dlážděná kočičími hlavami, z jedné strany zeď, z druhé fronta domů. Čtyři bary na sto padesáti metrech, lampy patřící možná k minulému století, a některá okna do bytů tak nízko, že kolemjdoucímohou nakukovat. Ulice se jmenuje Míšeňská a stala se symbolem Prahy, zvěčněnána inzerátu ABSOLUT PRAGUE.

Nečekaným a překvapivým symbolem, ale osobitým. Když někdo chce světu přiblížit Prahu, většinou sáhne po osvědčených Hradčanech nebo Karlově mostě. ABSOLUT PRAGUE je však součástí jedné z nejúspěšnějších a nejdelších reklamních kampaní (trvá už přes patnáct let), která se drží na výsluní díky jedinečnosti, originalitě a vtipu. V této společnosti přece musí i ABSOLUT PRAGUE dostát pověsti kampaně, a také být jedinečná a originální. Základem úspěchu kampaně je výrobek, k němuž se vztahuje: Absolut Vodka, jedna z nejlepších vodek světa, zařazená v nejvyšší možné kategorii, a tedy označená jako “super premium”. Je známá nejen špičkovou kvalitou, ale všechno, co je s Absolut Vodkou spojeno, se vymyká průměru a naopak vyniká jedinečností. Pít Absolut znamená hlásit se k jeho filosofii, vyjádřit touhu být jiný než ostatní, osobitý, originální, svůj – být silná individualita. Vnějším výrazem Absolut Vodky, odlišujícím ji už na první pohled od všech ostatních destilátů, je její láhev. Inspirovaná staro u švédskou lékárenskou láhví, bez obvyklé papírové etikety, s textem vytištěným přímo na skle. Zdůrazňuje čistotu a jednoduchost, a stala se hlavním motivem reklamní kampaně. První Absolut inzerát vznikl v roce 1981 a několik let si tvůrci vystačili jenom s dnes již klasickou formou: Fotografie, jejímž hlavním objektem je Absolut láhev, doplněná dvouslovným, výjimečně tříslovným sloganem, jehož první slovo je Absolut. Po čtyřech letech kampaň obohatili. Skutečnou skleněnou láhev zastoupil jiný předmět, jehož velikost a tvar ji napodobovaly. Oproštěním se “od skla” začalo období exploze nápadů, které snad ani nemá konce. Další krok do nových inspiračních oblastí znamenal úkol vytvořit inzerát pro Los Angeles. Jeden z tvůrců nosil v podvědomí obrázek bazénu, který se mu moc líbil a rozhodně ho chtěl nějak uplatnit. Když se úkol a podvědomí spojily, vznikl inzerát ABSOLUT L. A. Stal prvním ze série Absolut měst. Po L. A. následovaly např. Absolut San Francisco, na němž se láhev ztrácí v pověstné sanfranciské mlze, Absolut New Orleans, kde jsou části jazzové trubky nápadně podobné láhvi Absolutu, Absolut Atlanta, na níž se tamní letiště proměnilo v Absolut letiště, Absolut Manhattan s Centrálním parkem nápadně se podobajícím Absolut lahvi. V USA měla velký úspěch, takže před několika lety začala vznikat další série, tentokrát evropských měst. ABSOLUT PRAGUE je zatím posledním výhonkem. Praha se tak ocitla v Absolutní společnosti např. Paříže, Kodaně, Bruselu, Madridu, Říma, Londýna či Ženevy . “Tímto inzerátem vzdává Absolut Vodka hold Praze jako hlavnímu městu České republiky,” říká Vincent Dixon, autor fotografie použité při výrobě inzerátu. “Vyjadřuje krásu a kouzlo starých pražských ulic a kafkovského ducha, který k Praze patří – pohled pro Prahu typický, navíc s překvapující pointou.” Přestože Absolut města záměrně nezobrazují známé historické památky nebo jiné monumenty, jsou inzeráty srozumitelné nejen lidem, kteří ve městě žijí, ale i ostatním doma i za hranicemi. Námětem je vždy něco pro město typické – pocit, nálada, detail z každodenního života, drobnost.
“Přáli jsme si, aby lidé při pohledu na Absolut Prague cítili nadčasovost a tajemnost Prahy,” říká Vincent Dixon. “Praha má velkou literární i fotografickou historii, a my jsme chtěli toto dědictví zachytit. Vybrali jsme ulici, která jakoby se po staletí nezměnila. A představovali jsme si Franze Kafku, jak tudy kráčí nocí. Uličky Malé Strany a Starého Města mají přinejmenším stejné kouzlo, jako všeobecně známý Hrad nebo Karlův most.” Absolut Prague je mistrně namíchaný koktejl – ale klidně ji můžeme brát i jako třešničku ve skvělém koktejlu Absolutních inzerátů.