Category: 1996 / 03

Nový rok 1996 přivítali závodníci rallye Granada – Dakar uprostřed horké Sahary – největšípouště svě- ta. 30. prosince 1995 se rozběhla soutěž rychlých vozů, aby účastníci 14. ledna 1996 dorazily do pomyslných bran senegalského Dakaru Ale kdo byl první? Vynikající tým jezdců, spolujezdců a podpůrn ého personálu stáje MITSUBISHI věřil, že to budou právě oni, kdo po velkém dobrodružství stanou na stupních vítězů. V půli cesty 7579kilometrové trasy Granada – Dakar, v hornickém městě Zouerate v mauretánii, zaznamenali závodníci snad největší změnu v počasí na trati. Na rozdíl od zimy a deště ve Španělsku je tu čekalo drásající vedro a ohnivý sluneční žár. Ale i tady na Sahaře bylo Mitsubishi jako doma a vyhrálo dvě nejobtížnější etapy úsek silných písečných dun i kostitřasných velbloudích pastvin. Právě v Zouerate, po jednom z nejobt ížnějších úseků v poušti v délce 511 kilometrů, oslavil 6. ledna tým s třemi diamanty ve znaku vynikající výsledek, neboť tyto vozy obsadily všechny tři vítězné stupínky v této etapě – Hiroshi Musuoka se svým německým spolujezdcem Andreasem Schulzem dojel jako první před Jean-Pierrem Fontenayem a Kenjiro Shinozukou. „Byl jsem potěšen novým prototypem T3, kter ý letos řídím,“ říká japonská hvězda. „Na startu ve Španělsku jsem neměl jinou myšlenku, než jak bych splnil svůj slib vyhrát. Cítím se po třech dnech ří- zení velmi bezpečně, ale prvotní je dos áhnout Dakar.“ V první vlastní etapě po prologu, 30. prosince, po ostrém náporu v blá- tivých zatáčkách krátkého okruhu, zvítězil tým PIAA Mitsubishi Ralliart s francouzskou posádkou Bruno Saby a dominique Serieys. Koncem první africk é etapy podél skalnatých hor severn ího Maroka držel nejlepšípozici pro Mitsubishi Kenjiro Shinozuka. „Před startem v Granadě jsme se rozhodli úto- čit na první místo. Měl jsem se svým pajero téměř jistotu. Bohužel v Maroku v třetím úseku jsme měli nepatrnou závadu v navigaci a dostali se do hluboké tmavé rokle, která nás zdržela, tak jsme ztratili mnoho času. Teď bude těžké vyhr át, ale já věřím svému vozu a jsem si jist, že tohle auto je nejlepší z celého pelotonu. „ I Bruno Saby říká: „Mé pajero je skute čně špičkový vůz, a to i v porovnání třeba s citroënem.“ Ale byli to nakonec Jean-Pierre Fontenay a Bruno Musmarra, kteří přešli dopředu a rallye se hnula ke vzdálenému jihu – z náročných marockých drah do velkolepé saharské pouště v Mauret ánii. Francouzský pár měl třetí nejrychlej ší čas, ale když soutěž ustoupila na písečné duny, po prvních úsecích ze Sahary do Zoueratu, dobyli místo druhé. Také Shinozuka bojuje, po překon ání dočasných problémů, v sedmé etapě ze Zouerate do Ataru má druhý nejrychlejší čas a dostává se z osmé pozice na pátou. „Útočil jsem od startu a snažil jsem se zůstat v kontaktu s citroënem,“ závě- rečný triumf. Navzdory pár minulým probl émům sním vždy o vítězství, protože vím z předešlých zkušeností, že v Dakaru se i na poslední chvíli může změnit úplně všechno.“ A co na to vedoucí týmu Ulrich Brehmer: „Morálka týmu je velmi vysoká, a to je důležité. Auta jsou spolehlivá a navzdory několika nedostatkům z minul ého roku máme jen minimum problémů, jak naše zkušenosti s Pajerem a Space Runnerem T3 jasně ukazují. Pro příští sezónu bychom potřebovali ještě více testovat. Naše malinká slabůstka může být snad jen v aerodynamice.“ Citroën má mnoho ztrát, a to znamená pro Mitsubishi stále lepší pozice. „Jsme šťastni, že máme tak dobrá auta a brilantní posádky.“ Pravděpodobně nejtěžší kategorie ze všech – T1 – třída po téměř sériová auta se nakonec stala místem nadvlády týmu Mitsubishi, a jehož posádky se umístily na prvních třech postech. Podobně tomu bylo v – T2 – kategorii. „Naše výsledky jsou znamenité ve všech třídách,“ říká manažer Karel Ille. „Měli jsme na startu 18 aut a všechna se umístila neobyčejně dobře.“

Pin It on Pinterest