Švýcarské údolí Valais, lemované zřejmě největším počtem „čtyřtisícovek“ a zimními středisky Zermatt, Saas-Fee a Crans-Montana, bylo koncem minulého století pro turisty jen těžko přístupné. Železniční spojení existovalo jen údolím Rhône a tak turisté z Rakouska, Německa a Itálie museli cestovat velkou oklikou. Problém vyřešila až úzkorozchodná ozubnicová železniční trať do Gletsch, která byla postavena v roce 1913, ovšem slabý zájem turistů v období první světové války nepotvrdil počáteční ekonomické předpoklady jejího provozu. Obrat nastal až v roce 1927 po prodloužení tratě do Disentis.
Trať se zachovala dodnes a svým technickým řešením patří mezi evropské unikáty. Překonává totiž nejen nesmírný výškový rozdíl vrcholovým tunelem a komplikovaným „kličkováním“ v údolích, ale i nástrahy strmých svahů a hlubokých kaňonů systémem smělých mostů. Jedním z nich je také Steffenbach-Klappbrücke. Při stavbě tohoto mostu museli stavitelé vyřešit problém ohrožení mostu lavinami v zimním období. Jejich řešením byla ojedinělá konstrukce skládacího mostu sestávající ze tří na sebe navazujících částí. Na podzim, kdy se provoz na trati zastaví, je střední část mostu i s kolejemi sklopená a krajní části se zasunou do stran. Tím zůstane údolí volné a most je chráněn. Na jaře je most zase „rozbalen“, aby bylo možné provoz na celém úseku tratě Oberwald – Realp opět obnovit.
V souvislosti s výstavbou bázového tunelu a nové trati, která měla tuto skvostnou trať nahradit, byl v roce 1981 provoz na ní zastaven nejen na 8 zimních měsíců, ale natrvalo. Trať postupně chátrala a naděje, že po kolejnicích pod průsmykem Furka okolo Rhônskeho ledovce ješte někdy projede vlak, se postupně vytrácela. Obrat v celé situaci nastal v roce 1985, kdy se spojilo několik milovníků železnice z celého světa a založili společnost Dampfbahn Furka – Bergstrecke AG (DFB). Po sedmi letech prací byl v roce 2000 obnoven provoz přes Furka-Scheiteltunnel. Téměř 20 let po otevření nové trati, která měla znamenat konec tohoto 13kilometrového úseku, se vlaky na úzkorozchodku mezi Realp a Gletsch přeci jen vrátily.
Opětovné obnovení provozu společností DFB je krásným příkladem úcty k dědictví předků. Srdce milovníků techniky tak může dál plesat nad dokonale modrou dýmající lokomotivou a srdce každého turisty pak nad výhledy na divoké štíty a ledovce lemující tuto romantickou trať.